Världens bästa pappa

Jag blir så besviken när jag ser föräldrar vara sådana egon som inte vill hjälpa sina barn när de behöver hjälp. Det gör mig mer stridslysten att vilja vara en bra pappa för mitt barn. Barnet ska alltid komma först, vad som än händer. Jag ska alltid kämpa för att vara världens bästa pappa för mitt barn. Att alltid vara stöttande och engagerad i mitt barns val är en självklarhet och det är oförståeligt att det är så många som inte förstår det. De flesta lever i förnekelse som tror att de gör det bästa för deras barn. Men det handlar om att lyssna på barnet och sätta sitt ego bakom sig för att hjälpa barnet.

 

worldsbest-580x398

 

Jag vet själv hur det är att ligga efter i priolistan hos pappa. Att få skjuts till fotbollsträning eller få hjälp med läxorna var inte en självklarhet. Jag gav till slut upp och frågade andra runtom mig när det gällde sånt. Det var pinsamt att fråga andra om hjälp eftersom att jag oroade mig för vad andra tänkte om min pappa när han inte ville hjälpa till. Sådan far vill jag aldrig vara och det ska jag inte vara. Ska hämta Silver strax på hunddagis och sedan blir det att plocka upp min kära Anna på hennes jobb innan vi drar hemåt.

”När man står i skiten upp till halsen återstår bara att sjunga” – Samuel Beckett

2 thoughts on “Världens bästa pappa

Kommentera

