Just idag är jag stark

Jag lyssnade precis på låten ”Just idag är jag stark” med Kenta Gustafsson. Det är en bra låt med motiverande text. Det behövdes en måndag som denna. Men jag försöker känna mig stark varje dag och jag tror att denna låt kommer gå kontinuerligt i mina hörlurar eller högtalare, bara för att inspirera mig varje dag och även andra om det är möjligt. Måndagar är oftast jobbiga, men det är vårat eget psyke som intalar oss det fast det inte riktigt är så alltid. Jag har något underbart att se fram emot och det är något jag håller mig stark för. Alla har vi något att känna så för och det hjälper mer än man anar.

Det kör några cross-åkare i skogen utanför oss och de är inte mer än 10 år gamla. Det stör mig att de åker i motionsspåren, vilket inte är tillåtet och att de kör där utan vårdnadshavare i närheten. Jag tänker säga åt föräldrarna nästa gång och be dem köra någon annanstans där inte folk har sina hus i närheten av deras skränande körningar. Jag beter mig helt rätt som en gammal gubbe och det är jag stolt för. Tänker inte bete mig som en svenne-banan och följa jantelagen, som struntar i att säga vad de tycker eller låta andra trampa på ens fötter. Nej, fan heller! Cross körs på inhägnade områden och inte strax utanför vårt hus. Det är olagligt att köra på allmänhetens motionsspår. Sushi håller med.

image

Det blev en helvändning på humöret märker jag nu, men jag är glad för det mesta även om dessa ”bajare” gör mig mindre glad under vissa stunder. Så, nu är jag glad igen och jag längtar till ikväll och efter min Anna.

image

2 thoughts on “Just idag är jag stark

Kommentera

