Spara på miljöförstöring och pengar

Idag tog jag greppet om cykeln och cyklade från Sörberge till Sundsvall. Det tog mig 55 min och det var inte en lätt premiärtur men jag gav aldrig upp utan jag fortsatte även i de värsta backarna. Som blivande pappa är det bra ifall jag tränar lite mer än vad jag gör idag. Jag är lite vältränad, men jag har ingen bra kondition idag. Hur ska jag orka spela boll, dansa breakdance eller bara leka ”jaga” med vårt barn om jag inte tränar mer istället för att ligga på gräsmattan med en 75:a. Jag ska försöka cykla 2 eller 3 gånger per vecka, men bara till jobbet och inte hem. Då får cykeln åka i bilen och jag med den. Anna tar bilen ner och sedan åker vi hem tillsammans på kvällarna. Sparar lite busspengar och jag värnar om miljön samtidigt. Jag skulle kunna cykla mer än så, men jag får nog börja så här och se hur mycket jag orkar. Jag börjar bli till åren och mitt ena knä är halvskadat sedan länge. Men inga ursäkter! Jag ska börja stretcha och träna mer för att få ett bättre och längre hållbart liv. På onsdag ska vi på jobbet spela brännboll, vilket blir skitroligt. Vi ska spela mot de andra bankerna i stan och vi ska vinna. Det finns inget annat än vinst. Warriorface is on! Jag återkommer om cyklingen och ifall jag lyckas nå mina mål.

Björn

Kommentera

