Världsmiljödagen 2013

Idag firas världsmiljödagen och årets värdland är Mongoliet. Varje år får ett land agera som värdland och det hela startade 1972 i Stockholm då FN hade en konferens. Miljöarbetet som sker världen över firas och det är en underskattad dag och som borde komma fram mer bland oss människor. Det står i almenackor och kanske på några hemsidor men det skulle ge en större kraft ifall det framgick i media som dagstidningar och på tv. Vi borde fira det i respektive land och med firandet kan vi upplysa om hur viktigt det är med värnandet om miljön, så att vi påmminer oss själva om det. Jag vill att mina barn ska ha en framtid där jorden mår bättre än vad den gör idag. Jag ska ta ansvar för att göra det bättre och jag önskar bara att varje individ på denna jord kan försöka tänka så.

 

V-rldsmilj-dagen_2013

 

Anna är ledig idag och kan tillbringa dagen hemma med våra lurviga barn. Synd bara att vädret inte bjuder på något roligare än gråa moln idag, men det ska tydligen klarna upp till kvällen och då tittar vår gode solvän fram igen. Jag längtar redan efter Anna och jag hoppas dagen passerar i rask fart. Man blir hängig fort när solen är så avlägsen. Men resten av veckan omfattas av mer sol och värme, så det känns väldigt skönt.

I samband med att det är världsmiljödagen idag så vill jag tipsa om ett ekologiskt och jättegott rött vin som heter ”Bonterra – Cabernet Sauvignon” och det säljs på systembolaget för 139 kronor. Det är mycket fruktigt, nyanserad smak med fatkaraktär, inslag av svarta vinbär, plommon, mynta och kakao. 

26708

Kommentera

