True or false?

Enligt en undersökning bland 200 par i USA så visade det sig att män känner sig snyggare efter förlossningen och kvinnor känner sig fulare efter förlossningen. Okej att kvinnorna känner att de tappar lite av sin kvinnlighet efter 9 långa gravida månader och en tung, jobbig förlossning, men att männen känner sig snyggare har jag svårt att förstå. Varför skulle jag känna mig snyggare? Jag kommer inte att känna mig fulare heller. De menar att man kommer att känna sig manligare och därpå känner jag mig snyggare. Utseendemässigt ändras inget på mig och därför kommer jag inte känna någon förändring på det sättet, men jag kommer att bli världens lyckligaste. Vad är det ens för artikel som tar upp något så irrelevant om mannen och kvinnan? Jag ska få ett barn och frågan handlar inte då om utseendet på pappa eller mamma. Anna är världens finaste och hon kommer bara att bli finare och finare med tiden, innan och efter graviditeten.

Nu blir det helg och då har jag inhandlat lite bärs till mig och Anna. Till Anna köpte jag alkoholfri öl (0,00 %) och det är San Miguels som finns på systembolaget. Jag vet inte om det är något nytt, men den fanns inte där för ett tag sedan. Till mig själv greppade jag en Baron Trenck, en Breznak och en Eriksberg. Den sistnämnda är den godaste när det gäller svensk öl. Den slår till och med a-lagarnas favorit Åbro. Fantastiskt! Jag tror inte att de köper den för smaken men för prisets skull. Har ni märkt att systembolaget har placerat Åbro-ölen närmast kassorna? Är det för att a-lagarna ska ha det enkelt när de är på sin dagliga runda? Eller vill systembolaget underlätta problematiken för sig själv så att de slipper se dessa i butken under en längre tid än nödvändigt? Det är nog både och. A-lagarna gjorde väl en skrivelse som alla skrev under och skickade in, där de begärde att få det underlättat precis som om de vore handikappade och ska ha Åbro-ölen nära kassorna. Så tror jag att det är. Jag kom av mig lite nu tror jag. Ha en trevlig helg och bli inte som Hasselhoff efter en kväll på ”Dallan”!

 

david-hasselhoff-drunk-1

Kommentera

