Uttryck

Ingen kan ha missat alla ansiktsuttryck som löper runt som klädmodet gör. En dagen ska man se ut som en fisk och puta på läpparna så mycket du kan, och den andra dagen ska du se tuff eller cool ut, men det blir bara pinsamt. Ta gärna bilden uppifrån och nedåt på ansiktet så att det ser mer dramatiskt ut. Denna kallar jag för ”Mamma vill inte köpa ut åt mig, men jag kan se ut som en fisk-minen”. Den används flitigast av tjejer, men vissa killar föredrar detta uttryck även. Jag tror att människor som är uppmärksamhetskåta och som har lågt självförtroende försöker ta sig an dessa metoder att se ”snygg” ut. Men kom igen, tänk! Ser du verkligen snygg eller smart ut?

me

Sedan har vi den killar föredrar mer för att verka mer cool eller manlig, men det blir bara en rejäl soppa av den. Danny Saucedo är en flitig användare av denna. Minen kallas ”Sug in, bit i tungan och tänk Terminator-minen”. Den är alltid lika rolig att se. Varför gör folk dessa dumma miner istället för oansträngda grimasher eller vanliga leenden? Och varför helst i fågelperspektiv för att se så fjuttig ut? Jag skäms över alla dessa fejkade uttryck, men samtidigt är de skrattretande varje gång de dyker upp. Man ser inte särskilt smart ut om man försöker posera som ett djur eller en film-karaktär som Terminator. Be yourself!

Danny-Saucedo

Ps. Jag har inget emot Danny Saucedo annars. Han verkar vettig och han gör bra musik ibland. Ds.

Kommentera

