Lejonet och Tour de france

Tredje dagen i rad som jag tog cykeln till jobbet, men jag glömmer varje gång att slå på GPS:en på mobilen för att se hur lång sträcka det blir. Jag vet att det är över 2 mil i alla fall. Skönviksbacken och backen efter Birsta är inte att leka med, men det känns underbart när man kommer upp till toppen på alla backar. Det tog mig 50 minuter idag att cykla från Sörberge till stan, men mitt mål är 45 min och det är möjligt. De bygger om vägar här och där, och det gör att sträckan blir lite längre än vad den hade varit annars. Här är jag i ledartröj…hornen.

funny_bicycles_002

Jag läste på lite om stjärntecken och horoskop och det är så intressant när mycket av det som sägs stämmer in på en och andra. Så här är tydligen jag som människa:

Lejonet har länge varit en kraftfull symbol för människan. Tapperhet, mod och ädelhet förknippas gärna med lejonet, och dess forntida betydelse kan vi bara ana, till exempel som förebild till den Egyptiska sfinxen. Lejonet ser sig själv som ledaren och kräver att bli placerad i toppen, både socialt och arbetsmässigt.

Lejonet har ofta ett storslaget sätt, men uppskattas ändå då han är generös och varmhjärtad. Stoltheten och attityden kan dock ibland resultera i ett slösaktigt beteende. Stoltheten kan också göra det svårt för honom att ändra sig när han väl har fattat ett beslut eller skapat sig en uppfattning om något. När han råkar på motstånd eller blir attackerad så ger han inte vika en tum.

Element: eld Kvalitet: fast Polaritet: positiv
Nyckelord: Solen, skaparkraft, styrka, faderskap, kunglighet, mod, ledarförmåga, metallen guld och lördag.
Positiva karaktärsdrag: självhävdande, generös och ledartyp.
Negativa karaktärsdrag: arrogant och makthungrig.
Människokroppen: hjärta, rygg och hals.

Jag kan känna igen en del i det, men är jag arrogant även? Och makhungrig? Aj! Kunglighet? Oj oj! Se upp prins Philip von deuce, här kommer makthungriga Björnen. Men faderskap är tydligen en bra egenskap hos mig, och det passar ju perfekt. Jag vill och ska vara den bästa pappa till vårt älskade barn. Jag hoppas det är så i alla fall. Lördagar älskar jag också, så det stämmer till 100. Mitt tecken passar även perfekt med Annas, Väduren. Vi är passionerade tillsammans och vi jobbar bra ihop. Älska dii min Anna!

Kommentera

