Lazy mister

När det gäller bloggen så blir jag lat under semestertider. Men jag gör mycket hemma som tar både tid och energi. Jag bakar, lagar mat, pysslar och gör saker till hemmet samt massa annat. Tränat och sprungit med Silver idag bland annat. Gjorde sedan en grönsaksgryta som blev god och till den serverade jag fullkornsbulgur, riven ost och bladspenat. Hela receptet har ni nedanför.

Krossade tomater värms upp i en kastrull. Jag har i en vegetarisk buljongtärning, kryddor efter egen smak, pressad vitlök, röd lök, hackade bitar morötter, paprika,  zucchini och broccoli. Sedan har jag i lite tomatpuré och ketchup för lite sötma och starkare tomatsmak. Jag brukar ha i rödvin i mina grytor, men det är uppehåll med det sedan vi väntar en prinsessa. Man kan ha alla världens grönsaker i, så det är bara att ta det man gillar.

Till det kan man servera vad som helst. Potatis, pasta, bulgur eller annat gott och gärna en god sallad till.

image

Kommentera

