A whole lot of

Anna jobbar helgen ut och jag bjöd in syskonen med sina familjer till oss för lite umgänge och grillning på Solbacka. Barnen lekte och sprang omkring med vattengevär medan vi äldre ”barn” lekte med ord och pratade mest. Det är så avslappnande och skönt att bara vara ute på gården. Vi har en bra energi oss emellan syskonen och det gör det hela lätt och roligt. Vi spelade lite badminton även och det var ett tag sedan sist. Nätet som jag hade fixat var i klass med ett fiskenät som har legat på havsbotten i 100 år. Men det funkade i alla fall och jag fick in några bollar. Nu gosar vi i soffan jag o Anna, samt att Anna spelar tv-spel. Det är bara roligt när Anna får chilla och spela lite efter en dag på jobbet. Vi pratar om och till vår prinsessa varje dag. Vi tror vi vet vad hon ska heta och det är ett väldigt vackert namn. Inte deuce-igt men ändå lite sagolikt. Precis som vi gillar det. Jag känner sparkarna från henne då och då, och det pirrar i magen på en själv när man får uppleva hennes små sparkar. Vi närmar oss November med stormsteg. Tills dess vill jag tipsa om en ”folle” som finns i matbutiker och som jag testade idag för första gången. ”Sir taste a lot” är en god öl som är lite mörkare än vanliga svensson-ölen och det är inslag av karamell i den som gör den lite, bara lite söt. 3,5 av 5 bärs får den.

image

Kommentera

