En blå dag

Jag passade på att leta efter blåbärsställen i skogen medan Anna jobbade idag. Jag blev glatt förvånad över de alla ställen som var fyllda med blåbär. Jag hade med mig Silver och en plastkasse för att bära blåbären i. Jag fick med mig ungefär 2 liter blåbär och jag ska plocka ännu mer snart igen. Älskar blåbär både för smaken samt för hur nyttiga de är. Blåbär innehåller antioxidanter, bland annat 8 mg askorbinsyra per 100 g (rekommenderat dagsbehov 75-100 mg). Blåbär är även en nyckelart som är otroligt viktig för den biologiska mångfalden. Blåbär är fan awesome.

image

Kommentera

