Det gör ont, det gör ont

Hej! Har du löparknä? Välkommen till klubben! Men jag vet vad som behövs för att slippa det. Om du vill bota dig själv, så börja stretcha, helst varje dag och du ska göra rätt stretchövningar för ditt knä dessutom. Jag fick det efter att ha sprungit lite för mycket under en sommar. Ja, jag erkänner. Jag var en av dessa hobbyjoggare som varken hade rätt skor, teknik eller tog tid för att stretcha före eller efter träning. Problemen uppstår på grund av att senan som går längs utsidan av låret, iliotibialbandet, orsakar friktion och inflammation i en bursa (slemsäck) på utsidan av knät. Jag är fortfarande lat när det gäller att stretcha, men jag försöker påminna själv och beroende på vad man har för jobb så kan man ta tid på jobbet när man är ledig för att stretcha i 5 minuter. Det tar inte så mycket längre tid och dessutom är det skönt att ha det gjort. Man ska stretcha oavsett om du har tränat eller inte. Musklerna mår kalas av det helt enkelt.

Så här stretchar du knät bäst om du har löparknä. I alla fall om jag får säga, för denna övning har fungerat bäst för mig.

2109583395

Kommentera

