”Läckan” Snowden eller hjälten Snowden snarare

Edward Snowden, den moderna varianten av Batman. Han arbetar solo och han vill bara upplysa oss vanliga människor som inte har insyn i vad statsmakterna gör eller kan göra. Jag följer han med öppna ögon och öron, och jag hoppas att han släpper all information som han sitter på. Han sägs ha sagt en minimal del av allt han vet om USA:s olika övervakningssystem, som kan se vad du gör på internet. Vad du än gör, även det som du tror är säkert och så hemligt att ingen kan se vad du gör. Hur fan kan detta vara lagligt? Barack Obama gick tidigare ut i media och sa att det de gör ÄR lagligt. De tar alltså kontakt med de stora IT-jättarna som Google, Facebook, Yahoo, Apple, Microsoft och säkert många andra, för att få tillåtelse till att övervaka alla människor som utnyttjar deras tjänster. Varför? Jo, för att förhindra eventuella terrorattacker säger USA. Visst, det kan jag gå med på att de vill förhindra, men det är inte rätt väg att gå. Då vill jag veta allt Barack Obama gör även. Jag vill se allt jobb han utför, vem han pratar med och vad de säger till varandra. Jag är ingen fis i rymden. Det är ingen av oss människor som lever och verkar på jorden. Det är därför som jag vill att Snowden berättar allt han vet. USA är den största terroristen och de förtjänar inget annat än att bli blottade av Snowden med omvärlden som åskådare. Vilka tror dom att dom är? Som land är de inte större än vad Sverige eller något annat land är. Vi skulle aldrig få rätt att se in vad folk i USA gör varje dag. Vi blir inte mer fri ju längre tiden går. Det är ju snarare tvärtom. Ska man inte kunna säga eller göra vad man vill idag? I alla fall saker och ting som inte skadar andra. Nopp, för då är ju ”storebror” USA där och ser över en. Jag vill inte ha någon sneglande över min jävla axel varenda sekund jag är ute på internet. Jag gör ändå inget annat än att läsa nyheter, kolla efter prylar och läsa bloggar. Lägg ner pengarna på att göra något vettigt! Miljontalsbarn som saknar hem, mat och föräldrar kanske? Idioter! Näe, krigsföring är så jävla viktigt. De tänker så mycket på pengar att det sticker ut sedlar ur arslet och den metalliska lukten osar långa vägar ur käften på dem. Girighet är människans verktyg för att förstöra vår egen existens.

Greed_by_Liol

Edward Snowden har fått asyl i Ryssland och han är garanterad det i 1 år framåt. Så nu har han tid på sig att ”läcka” mer. Go Snowden!

Kommentera

