Undra vad det kan bero på?

Har ni läst i DN!? ”Hjärtsvikt ökar bland unga vuxna”. Guuuud, vilken chock!! Hela Sverige måste go bananas (Seriöst, ät en bananjävel istället för att rulla runt i skitmat). Störst var ökningen av hjärtsvikt i åldersgruppen 18–34 år. HELA 50 % I ÖKNING! Det roliga är att de vet inte VARFÖR. Haha! En forskare med utan svar på det. Okej, jag VET inte eftersom att jag är ingen forskare, men jag är ta-mig-i-brallan stensäker på att det har med KOSTEN att göra. Ingen kan förneka den teorin. Snabbmat är den nya religionen och folk går ner på knäna för en burgare eller pizza. Dagens människor är i större grad mer lata både när det gäller att träna och laga egen mat. Och om de gör mat hemma så är det knappt sallad på tallriken. Den gamla tallriksmodellen vi fick lära oss i skolan är uråldrig och den var helt missvisande för den delen. Salladen utgör mycket mer av tallriken än vad vi fick lära oss. Det är som att människor blir dummare även när det äter fel. Många tror att de är fit, men sanningen är att 14 % ungefär av alla killar ÄR fit och 70 % TROR att de är fit. Har ingen statistik över tjejer tyvärr men jag anar att killarna är bättre på att se fel när det gäller fysiken och de vill gärna tro att de är fit även fast de ser ut som en 100-kg’s badboll.

Lose weight

Mitt tips är att ät minst ett halvt kilo frukt per dag och det kan du göra när som helst på dagen. Jag brukar ta det som mellanmål innan och efter lunch. Och ät mer grönt på din tallrik! Du tror att du ska gå hungrig, men det är ju inte problemet. De sjukdomar du får sedan efter en ohälsosam livsstil är det problem du får. Tänk framåt! Du kan äta dig mätt på grönt också. Du kan äta mycket av det och ändå inte vara orolig för att gå upp i vikt. Jag äter ofta en sallad och då äter jag massa sallad. Jag känner mig så jävulst pigg och alert samt som jag håller mig fit. Jag är hyffsat fit och det är inte för att skryta utan jag är vad jag äter och det är jag stolt över. Jag tränar dessutom en hel del och det är så enkelt att bara träna hemma utan redskap. Men jag har som mål att träna mer och äta ännu mer frukt och grönt än vad jag gör idag. 100 % vegan är mitt stora mål. Idag slinker det ner onyttigheter ibland, men det är bara nu i den här omväxlingsfasen som pågår.

Kommentera

