Besök hos barnmorskan nummer..ööh..5?

Ja, jag håller kanske inte räkningen men jag följer med Anna på alla besök och idag var vi där igen för att kolla värdena på Anna och hjärtslagen hos vår prinsessa. Allt såg bra ut för båda parter vilket känns jätte bra. Jag vill vara med för att känna mig mer delaktig. Jag menar, det är ju mitt barn även så oavsett om det är mest kollande för Anna och barnet så vill jag ändå veta hur det står till med dem båda och jag vill inte bara höra det sedan efter varje besök. Det känns självklart att få vara med och delta. Många har kanske inte tiden, men det finns inga ursäkter om man vill vara där. Snart ska vi på föräldrautbildningen och lite annat roligt. Det blir spännande och jag ser fram emot allt man ska få höra. Visst kan det säkert förekomma saker man vet sedan tidigare, eller trott, men det är så mycket mer som man inte vet något om. Mycket babynyttigt att vänta med andra ord.

Ska snart bila hemåt för att hämta Silver. Vi ska bila bort till Mamma och Pappas kolonilott sedan innan vi hämtar upp Anna från hennes jobb. Det jobbigaste på måndagar är den ständiga ”vad-ska-vi-äta-frågan”. Fantasin flödar knappast, men efter lite tid så kanske något ätbart dyker upp på tallriken. Längtar tills jag får laga mat för vår bebis även. Aaaw!

Bestdad1

Kommentera

