It’s just a number

Från siffran 28 till 29. Dit har jag klivit idag. Jag föredrar siffran 28 före 29, men jag vill inte bli yngre samtidigt utan detta är livets gång och det är bara att gilla läget. Siffran 30 hägrar där borta i horisonten och den siffran låter bra i mina små älv-öron. Att bli mer mogen är en process som sker varje dag och jag älskar att få mogna till och bli den där gyllenbruna bananen som besitter så mycket mer näring än den omogna.

Den bästa presenten och den enda jag vill och även kommer att få är min och Annas dotter som kommer i November. Det blir inte synkat med min födelsedag, men den som väntar på något gott säg! Jag fokuserar mest på det just nu och jag försöker växa mig in i rollen som pappa. Det är inte så långt kvar nu fast det känns ändå som att tiden stannar upp ibland och då går allt jävligt segt. På lördag är vi inne i graviditetsvecka 30 vilket känns som ett stort steg och nedräkningen kan börja.

Efter jobbet idag ska jag bort till mamma och pappa för att äta mellanmål innan jag hämtar upp Anna på hennes jobb. Sedan bär det hemåt för lite mer mat och en helkväll med bara mys. Jag avskyr att fira min födelsedag, OM det inte är som ikväll då, att jag bara får mysa med min kärlek. Jag gillar inte riktigt att bli firad på något större vis. Att fira andra är inga problem, då är det bara roligt. Låter som att jag har ångest för att bli äldre, men så är det absolut inte. Jag älskar att bli äldre och det är för mig ett tecken på att jag accepterar det och inte springa runt på krogen varje helg med en 75:a och ångest fulla halsen bara för att man vill leva kvar i fjortislivet. Näe, jag ska fan bli en skitbra pappa. Och Anna kommer att bli den bästa mamman åt vår dotter. Jag är så stolt och glad som har henne i mitt liv. Tillsammans är vi bäst och som starkast. Jag älskar dig Anna.

daveengledowworldsbestfather6-640x469

2 thoughts on “It’s just a number

Kommentera

