Nästkommande års mode

Mode är något som antingen anses som onödigt eller nödvändigt. Det finns inget däremellan. Jag är en av dem som tycker att det är både och. Det är viktigt för mig eftersom att det definierar mig som person på ett sätt och jag älskar att få klä mig i saker som får mig att må bättre. Men samtidigt så är det onödigt när man ser hur världen fungerar och när man ser på viktigare saker som utsatta djur och människor runt om i världen, eller den utsatta jorden i sin helhet. Vad fan är ett stycke jeans i jämförelse med människor och djur som dagligen får utstå svält, krig och ett liv fördömt till döden? Jag tänker på detta varje dag, minst en stund om dagen. Det har pågått så länge vi har funnits som människor. Vi förstör jorden på grund av vår mänskliga girighet som kan ses som en sjukdom om jag får tycka. Man kommer liksom inte bort ifrån det heller. Jag kan inte bara vifta av mig dessa tankar eller mitt klädintresse för den delen. Men jag göra min val i vardagen för att förbättra eller som inte eller så lite som möjligt förstör jorden, eller som påverkar djur och människor på ett negativt sätt. Och en väldigt intressant sak att veta är att nötkött ÄR den största miljöboven. Läs mer om det här: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/notkottet-ar-den-storsta-miljoboven_8140908.svd och tänk sedan på vad du kan göra!

Tillbaks till början. Apropå mode så såg jag vad nästa år bjuder på. Man tror att det ska bjudas på bullar, tårtor och massa gott, men näe fö fan! Det är modet nästa år enligt vissa modeskapare som du ser på dessa bilder nedanför.

Förkläde

Rätt så praktiskt i och för sig. Man riskerar inte att söla ner sina andra kläder när man äter en fet sallad med massa dressing eller lägga en pizza på kläderna efter att ha rullat runt med en 75:a en lördagkväll. Ja, det är förkläden man ska ha på sig tydligen, så leta fram mormors gamla 40-talsförkläden för de kan vara ovärderliga. Speciellt om det är massa uråldriga spyfläckar på dem.

Förkläde 2

Kommentera

