Vad är vi? Jag vet.

Det är lätt att man får mothugg när man förespråkar veganism. – ”Vi är köttätare vi människor”. Njaaa! Se här bland annat!

Humans

Vi jagar djur med vapen, inte med händer, klor eller tänder som alla andra köttätande djur. Vi tillagar sedan köttet eftersom att våra magar inte klarar av att äta det rått. Men även tillagat kött gör inte våra kroppar gott. Överskott av protein gör att kroppen har svårt att göra sig av med överskottet och det leder till sjukdomar och i värsta fall döden. Kolla bara hur vi ser ut? Mer än hälften av männen är feta. FETA! Detta är till stor del på grund av kosten, men även träning så klart. Alla feta människor äter kött, det är bevisat och det behöver man inte ens räkna ut. Klart det finns många som äter kött och ändå tränar så att de håller sig i form, men kroppen mår ändå inte 100 % av det. Man kan ändå få proteinöverskott och på så sätt få cancer vilket är vanligt bland köttätare. Vi ska vanligtvis inte äta mer än 6-8 % protein och det får vi från frukter, grönsaker och nötter. De flesta vet inte det, att apelsiner till och med innehåller protein. APELSINER! Och Broccoli även. BROCCOLI! Fattar ni!? Man mår asbra på att äta vegetariskt eller veganskt. Risken för att bli sjuk i kärl- och hjärtsjukdomar, cancer och andra svårbearbetade sjukdomar är minimal om du äter som en vegan eller vegeterian. Tråkigt när folk är så envisa med att säga – ”Jag klarar inte av det, jag är beroende av kött”, men det betyder även – ”Hej, jag tänker bara på mig själv, inte mina barn, min eller andras framtid eller jordens framtid för den delen”. That’s the truth! Jag och Anna kommer att försöka leva så veganskt som möjligt tillsammans med vår kommande dotter. Och det är inte att tvinga vår dotter (lika mycket som köttätare tvingar sina barn att äta upp maten som innehåller kött) utan vi vill visa den rätta vägen för vår dotter, men hon kanske inte slutar upp som en vegan eller vegeterian ändå. Det är bara vad vi tror på och det är vår livsstil.

Ps. Många stora filosofer, författare och uppfinnare var veganer. Einstein visste vad som var rätt och vad som behövdes på hans tid. Han är en av mina förebilder.

Kommentera

