Hur man är en förälder

Idag ska jag och Anna på vårt första föräldrainformationsmöte och det är småspännande och se vad de har att lära oss. Jag vet inte vad man ska förvänta sig, och det är kanske bäst att inte förvänta sig något, nada, keine something. Ska jag få provhålla en docka, byta blöja på den och kanske få låtsasspya över mig? Ah, jag vet inte. Men det ska bli roligt. Jag har aldrig bytt en blöja i mitt 29-åriga liv, vilket är konstigt för vissa men jag har tackat nej de gånger syskonen har erbjudit mig att prova på. Jag har inte bajsskräck, tvärtom så gillar jag bajs i bajshumor och har inte svårt för att röra vid bajs. Okej, jag går inte fram till slumpmässiga bajshögar vid vägarna för att röra eller sniffa på det (har alltså inte bajsfetisch), men vid blöjbyten skulle jag nog vara en fena vid bajshantering.

2013-03-25-howtobeaparent

Kommentera

