Tänk om miljöforskare!

Slå upp DN.se på datorn eller DN i pappersform om ni vill läsa något fantastiskt dumt! ”Bensin för 42 kr om klimatmål ska nås” står det som rubrik i Dagens Nyheter. Öh? Visst, jag vill mer än gärna nå detta mål men hur ska människor med låg eller medelinkomst klara av ett sådant pris? Det gäller inte bara bilfärderna utan bussfärderna kommer att bli så dyrt att ingen kan ta sig till sina jobb när man bor en bit ifrån. Ni miljöforskare borde fan ha kommit på några bättre och mer miljövänligare bränslen nu. Elbilar är jättebra på ett sätt, men det är så dyra att ingen har råd med dem samt att de finns i så begränsade modeller så att större barnfamiljer har varken råd eller valmöjlighet till en större elbil då det finns mest moppeliknande el-bilar. Världens stater gör inte mycket väsen då det är dem som ska finansiera forskningen samt priserna på de dyrare och miljövänligare fordonen ifall vi ska nå klimatmålet på ett mer hållbart sätt. Man kastar inte hela ansvaret på befolkningen, när mer än 95 % av dem inte skulle ha råd med en sådan chockhöjning av bensinpriser. Och varför kör bussarna i kollektivtrafiken fortfarande på bensin? Om nu kommunerna är så mån om miljön så ska väl bussarna köras på gas eller el?

Save-The-World-Live-Green

Jag som har slutat äta animaliskt vet att den animaliska födan bidrar mer till miljöförstöring än vad just bensinåtgången gör. Min största önskan är att alla slutar äta animaliskt, men människan har ett sådant stort själviskt beteende som de allra flesta inte kan skaka av. Människan blir så lätt bekväm och fastnar då i sina dåliga vanor. Det är så hemskt, för att u-länder och deras befolkningar får lida mer på grund av vårt själviska beteende när vi bidrar till en sämre värld och all världens djur får även lida på grund av detta jävla beteende. Det hatar jag människan för. Människan, en parasit och inget annat som förstör denna planet. Det är inte djuren, inte jorden själv utan det är vi som förstör allt. Jag tänker förbli stark så att jag känner jag ändå bidrar till något gott på denna jord. Jag vill ändå att Arwen och alla andra barn ska gå en vacker och bra framtid till mötes. De ska inte leva i en värld som vi har försummat. Det är inte mitt mål. Vilket är ditt? God jul!

Kommentera

