Tretti.se, årets e-handlare 2012, årets e-lurendrejare 2013?

Vi beställde en ny tvättmaskin i början på November. Vi såg att leveransen skulle ske i slutet på November, men det gjorde inget eftersom att priset var bra jämfört med andra företag. Vi väntade med tålamod tills att dagarna hade passerat tänkt leveransdatum. Jag ringer och frågar: ”Var är tvättmaskinen som senast sågs till i nån posterminal i Hägersten, Stockholm?”. Det hade gått 5 dagar sedan den hamnade där. Tretti.se som anlitar Bring Express visste inte var paketet var utan jag fick själv ringa budbilen i Ånge som används som underleverantör till Bring Express. De sa på något flummigt svenska att de kunde skicka den med leverans imorgon mellan den och den tiden. Den kom till oss i sista minuten på dagen, men han kom ensam i budbilen och eftersom att vi hade betalat för uppbärning in i huset så varken ville eller kunde han göra det själv. Han lämnade paketet med tvättmaskinen i snön utanför huset och Anna som var hemma kunde inte göra annat än att stanna inomhus med vår bäbis på två dryga två månader. Anna meddelar mig detta och jag kontaktar Tretti, Bring och budbilen, endast för att få dem att bära in paketet i huset eftersom att tvättmaskinen kan ta skada om det stod ute i snön. Paketet var dessutom skadat efter leveransen, så detta bådade inte gott. Efter massa samtal och ingen hjälp så tog jag hjälp av en granne. Vi bar in paketet och när jag slår upp det lite skadade paketet så ser man även att två väldigt betydelsefulla knappar som behövs för att köra tvättmaskinen är trasiga och de fungerar alltså inte. De är som inslagna. Nu när jag kontaktar tretti.se:s ocharmiga och osympatiska kundtjänst så har jag fått motstå flummiga svar, telefonsamtal där jag ringer och de slänger på så fort jag kommer fram, en kundtjänst som stänger 10 minuter innan den egentliga stängningstiden och ett ärendesystem som saknar motstycke. Jag måste maila dem eftersom det inte går att ringa dem gällande sånt här och förklara allt. Jag måste sedan även ta bilder, maila dem till en annan e-postadress än den ursprungliga och förklara åter igen vad som är fel. Allt detta tar sån tid och tretti.se gör inget för att underlätta processen. Det är helt bedrövligt dåligt för att ha varit ett företag som utsätts till ”årets e-handlare 2012”. Jag kommer inte att ge mig utan de ska antingen ge mig en likadan tvättmaskin (som fungerar felfritt) utan merkostnader eller så ska de häva köpet och hämta den trasiga maskinen utan merkostnader. Jag har absolut inte gjort ett enda fel utan detta företag tillsammans med dess leverantörer har betett sig väldigt dåligt för att vara så etablerade i Sverige och för att det är år 2013. Läser ni vad fler än jag har gått genom så förstår ni att det inte bara är jag utan det är så sjukt många som har blivit drabbade av detta vad gäller tretti.se och deras lurendrejerier.

20131216_161133

fel på vara, tretti.se

fel på vara, tretti.se

Kommentera

