Alla ensamma

Om man ser bakom varje storhelg så är det skapat från ett litet påhitt, t.ex. då julen är något som kom ur sagoboken bibeln. Jag gillar tiden man får för ledighet eftersom man gör det till en tid med nära och kära, men det är samtidigt en tid då många är ensamma och då blir denna tid inte så rolig varken för dem eller en själv. Jag kommer att ha det bra som får vara med mina älskade Anna och Arwen, men jag avskyr tanken på att många lever ensamma under denna tid. Jag ogillar storhelger delvis på grund av det men även för att det blir per automatik ”tvång” till att göra stora saker. Svenskar ser varje storhelg som tillfällen till att få en redig fylla och det skrämmer mig. Tänk om vi kunde ta den tiden och hjälpa andra istället för att lägga ner tid och pengar på billig sprit och en äcklig attityd. Må alla ensamma med goda hjärtan och intensioner få det bättre och att ni får ta emot men även ge kärlek till någon väldigt snart. Det finns så många idioter där ute som inte förtjänar mer än ensamhet i det tysta, men tyvärr blir det omvänt ibland och de som inte förtjänar ensamhet hamnar ändå där. God jul på er och håll ut!

Älskar Anna, Arwen, Silver o Miso så otroligt mycket. Ska njuta av ledigheten tillsammans med er.

image

image

image

image

Kommentera

