Nötter

De är förbaskat goda men jävligt farliga för en del. Jag är tyvärr en av alla nötallergiker, men vissa nötter klarar jag av att stoppa ner i halsgropen. Vad hade jag gjort utan cashewnötter, de godaste nötterna. Är tacksam för att jag kan äta de i alla fall.

Igår när jag kom in på kneget så stod en skål i lunchrummet. I den lilla skålen låg två varianter av kola. En med mint och en med nötter. Det såg ut som kola med enbart kola i sig vad gäller den som hade nötter i sig även. Men ack så jäkla fel jag hade. Det stod med liten text ”Brazil nuts” på kolan med det guldfärgade pappret. Brazil nuts kan tolkas olika. Är brazilianare tokiga eller innehöll kolan brazilianska nötter (paranötter bl.a.). Både och vill jag säga. Jag fick skylla mig själv. Jag stoppade i den förbannade nötkolan i käften och sekunder efter kände jag att det började klia i hela käften. Jag sprang till toa och spottade ut giftet, men symptomen var redan där och det blev värre. Halsmandlarna och halsen svällde. Jag tog bilen till akuten på en gång och de tog in mig direkt. De gav mig massa kortison och några timmar senare på den trista jäkla skummadrassen så sa läkaren att jag fick åka hem.

image

Hem blev det och jag slocknade hemma efter att ha blivit så jävla dåsig av medecinen. Vilket klantarsle jag är som inte läste på kolapappret. Det där godissuget är bra farligt om det tar över en. Då missar man som jag viktiga detaljer och man kör på istället. Näe, jag var bara klantig. Klantarslet ska njuta av en härlig lördag med mellot ikväll. Heja Anton Ewald o nötfria kolor!

Kommentera

