Oatly vs Alpro

Att äta vegetarisk eller vegansk mat är lättare än det ser ut, men när det finns sådana som Oatly som kommer ut med veganska alternativ till matlagning så blir man glad och det kommer mer och mer av det märker man nu. Jag känner att det har saknats ett bra alternativ till creme fraiche och nu har Oatly lanserat just en egen creme fraiche som jag måste testa. Man vill kunna göra såser och det har bara funnits vissa mindre bra alternativ, men jag har goda förhoppningar om Oatlys creme fraiche. Please be tasty and without konserveringsmedel!!

oatly

Alpro har massa produkter även, och min favorit bland dem är sojamjölken som är asgod. Jag har den till gröten och kaffet mest. Saknar bara mer ekologiska alternativ bland alla produkter. Men de har sojamjölken i alla fall som är ekologisk.

Soy-DR-Organic-Unsweetened-FI_SE_NO2_187_5x355

Spontant så hejar jag på Oatly som är svenskägt företag och jag älskar deras nya förpackningar. Lite tuffare, lite snyggare och lite modernare. Precis som mig! Men det är bara bra att det finns flera olika som konkurrerar om samma kundsegment med liknande produkter. Viljan finns där att göra bättre saker än den andre och att det blir mer ekologiskt av allt. No shit in ma belly thank you! Men vi har dessutom uppstickaren Garant som kommer sakta men säkert och tar marknadsandelar. De har en havrebas som är ekologisk och jag vet ingen annan som har en liknande matlagningsgrädde och som är ekologisk dessutom. Men det är få butiker som säjer den…gnrnrnrnrnrrr!!!!

Kommentera

