Människan, diktatorn.

Jag läste en artikel precis om en människa som var ute i skogen (där såklart djur lever, stora som små) och han blev biten av en björnhona som skyddade sitt barn när han kom i närheten av dem. Är det då rätt att skjuta björnhonan och barnet? Aldrig! Om jag var ute i min natur med Arwen och såg ett möjligt hot (människan är det farligaste hotet mot allt och alla btw) så skulle jag också neutralisera hotet. Och per automatik har jag då gjort ett jävla fel som skyddar mitt allt, min kärlek och anledningen till att leva. Läs själv och begrunda!

image

image

Alla de som tycker att detta är rätt att göra mot björnarna bör tänka om och sätta sig i dennes situation och tänk dig att du hade med dig ditt barn som du vill skydda från ett hot. Du hade gjort samma sak. Ja, det hade du.

Kommentera

