Äta, äta, äta!!

Mat är en ny hobby för mig (trots att jag är på nybörjarnivå när det kommer till matlagning) och jag kan äta hur mycket jag vill utan att gå upp något särskilt mycket i vikt. Vegankost är jävligt lyxigt på så sätt. Så här kan en dag se ut i matväg för min del.

Frukost: havregrynsgröt med linsfrön, solrosfrön, hampaprotein, spirulina, sylt och sojamjölk.

image

Till mellanmål tar jag gärna ett par smörgåsar med jordnötssmör och skivad banan. Asgott!!

image

Till middag kan det bli en asgod gryta med grönsaker, bönor, linser, potatis och ris.

image

Resten av dagen blir det några mackor till med jordnötssmör och lite frukt kommer in mellan måltiderna. Bananer älskar jag och du får ingen bättre energi från någon annan frukt än bananer. Är du sötsugen på dag eller kväll så ta en frukt! Jämna inte ut blodsockernivån med dåligt godis. Det blir bara en ond cirkel.

Kommentera

