Världens jobbigaste hinderbana

Ja, de säger det faktiskt och jag kan hålla med om att den var jävligt jobbig. Jag klarade det på en bra tid, 42:38 min och kom på plats 112 av över 2000 deltagare. Vissa hinder var extremt utmanande, så som gyttjebadet och monkeybaren 2.0. Flera personer har rapporterats blivit skadade enligt SVT. Ett hinder var att du skulle åka lian mellan två plattor och en del hamnade för lågt och åkte in i ställningen som saknade skydd för deltagarna. Jag såg när detta hände en tjej och det var riktigt hemskt att se. Jag är glad att jag mår bra efter detta äventyr, men nu blir det hem och vila lite. Detta var det jobbigaste jag har gjort under mina snart 30 år. Men kul var det, riktigt kul. Här är lite bilder på det.

image

image

image

Brorsan var tvungen att panta sin banan mot en gainomax då det var förbjudet med bananer på området. Fånigt, men lite roligt. Mest fånigt. Bananer är ju The shit!

image

Detta är monkeybar 2.0. Du klättrar med antingen armar eller både armar och ben. Efter 37 hinder så har man inte mycket kraft kvar til detta. Det tog mig två försök.

image

Det här är sista hindret. En enorm vägg som skulle bestigas utan redskap. I did it på första försöket. Woop woop!

Jag kan tänka mig att göra det igen, men då ska jag konditionsträna hårdare. God natt!

Kommentera

