Mors dag

Idag är det Annas första mors dag, och därför vill jag ägna detta inlägg till henne främst men även till min mamma. Anna blev mamma till vår Arwen för snart 8 månader sedan och hon har varit med henne varenda dag sedan dess. Anna är den absolut bästa mamman för Arwen, och varför frågar ni? Jo, hon har alltid i varenda stund tänkt på Arwens bästa utifrån de valmöjligheter som har dykt upp och hon tänker aldrig på sig själv före Arwen. Anna är den mamman som alltid läser på när något känns osäkert och hon är min förebild när det kommer till föräldraskap. Jag älskar Anna bland annat för hur hon är som mamma till Anna, men även för hur hon är som människa och partner.

image

Min mamma ska få några ord även eftersom att jag älskar henne också. Hon har slitit med oss tre barn i en trea i Nacksta hela våra liv som barn. Hon förtjänar en stor resa, men hon är flygrädd så det kan vara ett hinder. Men man kan ju ta båten världen runt. One day maybe!

Mammor som aldrig ger upp och som alltid tänker på barnen sina först, det är fantastiskt.

Kommentera

