Tänk på dig själv, eller nej! Gör inte det!

Såg på Vetenskapens värld ikväll. De diskuterade om rött kött och hur farligt det är. Visst, de kom fram till att det leder till ökad risk för diverse saker så som hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes och annat vilket leder till kortare liv. Jag gillar att diskutera hälsa och folk ser hur bra jag mår fysiskt på en vegetarisk kost, men en hel del tror ändå att jag mår sämre på detta än under tiden då jag åt döda djur. Dessa människor ifrågasätter min hälsa, min fysik och mitt välmående. Dessa människor vet inte bättre, så det är väl synd om dem för det. Vissa tror att lite fett på kroppen är bra, att protein är så jäkla viktigt och att det endast finns i kött. Det är precis vad köttindustrin hjärntvättar folk med dagligen. Tänk inte på mig, men se hur jag ser ut och mår och se sedan på dig själv! Men stanna inte där utan tänk på alla djur, på de människor som inte får tillräckligt med mat bara för att du vill ha mördade djur på din tallrik och tänk på miljön istället för på dig själv. Dina barn får bara en jobbigare framtid tillmötes. Be the change!

Nu till lite roligare saker. Arwen mår asbra och har varit frisk sedan hon föddes. Hon växer s hon ska och jag älskar att se hon utvecklas. Min lilla gnusse pratar massa och kan säga några ord som mamma, dadda, hej, titta, där och igår sa hon sitt namn tydligt och klart. Min älskade Arwen, jag tänker kämpa för en framtid som ser ljusare ut än vad den gör idag.

image

Kommentera

