Here I am dammit

Tanken att blogga har funnits där, någonstans bland alla andra prioriterande tankar men det svarta hålet slukar det mesta just nu och jag hinner inte med mig. Men nu j****r! Jag har taggarna utåt och det är efter att ha läst så mycket hemskt om omvärlden på kort tid. ”Pappa mördade sin fru och deras nio månader gamla dotter”, ”Pedagog på förskola misstänkt för sexuellt antastande alternativt våldtäkt mot barn” och listan går vidare. Barn som råkar illa ut är min största sårbarhet. Jag brinner inuti och önskar att jag var en meter ifrån dessa ”män”. Jag svartnar totalt över sådant. Precis som pappan till ett barn gjorde på förskolan där den anställde hade antastat ett barn. Han åkte till förskolan och tvekade inte en sekund utan han gav sig på honom. Helt rätt agerat! Han är min hjälte efter att ha läst det. Men nu är han såklart anklagad för misshandel. Pinsamma rättsväsende i Sverige. Allt är så förbannat lagstyrt och ingen hänsyns tas till de drabbade. Och pappan som mördade sin fru och dotter är lika j***a oförmögen att vara en frisk människa och de förtjänar båda två att kastas ur jordelivet. Vi är alltför snälla mot dessa livsförstörare.

Man börjar med att skriva av sig. Det känns bättre så. Var har jag hållit hus då? Ja, jobbet innebär långa dagar och sedan ska det hinnas fixas o trixas hemma. Det har varit fullt hus ett tag och inte så mycket lugna puckar. Jag har kommit igång bra med träningen och jag ska träna hårdare och hårdare inför Toughest 2015. Jag är det levande beviset på att växtprotein, massa kolhydrater och hård träning ger en fit kropp. Vill inte se ut som många andra som har fått för sig att äta kött och Känner mig otroligt nöjd över det. Arwen växer och utvecklas dagligen vilket är det bästa med livet just nu. Jag tänker på hon konstant och snart ska jag vara föräldraledig i tre månader. That’s frikkin amazing! Sedan ska våra lilla gnusse börja på en förskola i Granlo. Det känns jobbigt för oss paranteser men hon kommer att älska det tror jag. Arwen är väldigt social och hon älskar alla barn. Hon garvar bara hon ser några barn leka i närheten. Fan vad det värmer bra i hjärtat när ens dotter är så lycklig. Hon är och kommer alltid att vara det mest fantastiska i mitt liv. Här är Arwen med tomtemorsan i Gävle. Vi var där i helgen som var för att leta klappar, se oss omkring i en annan stad och för att stötta Anna som var på utbildning.

20141207_121913

I’ll be back!

One thought on “Here I am dammit

Kommentera

