Sunday is workday

Idag har det varit full fart hela dagen. Vi var och firade Elia, min brorsdotter som har fyllt fem år och där möttes vi eller Arwen ska jag säga, av ett himmelrike med ballongdjur. Arwen älskar att klämma på ballonger, gärna så att de smäller. Efter ett par timmar där så bar det hemåt för mer lek innan läggdags. Hemma är det mest göra-som-mamma-o-pappa som gäller. Arwen går till tvättmaskinen för att öppna och stänga luckan en si så där hundra gånger innan hon går till Silvers hundbädd för att vandra i den lite. Sedan bär det iväg till kontoret för att åka ”karusell” på kontorsstolen. Hon drar lite i olika byrålådor på vägen till de olika stationerna. Pappa tänker att han kommer ha sitt att göra när han ska vara hemma i tre månader från och med tisdag. Yepp! No eyes shut for me. Jag låter jäkligt neggo nu men jag ser fram emot ledigheten och det har jag gjort länge. Jag vill bara vara en bra pappa som inte latar mig och missar när Arwen gör något fantastiskt eller gör illa sig för den delen. Vi ska ha så roligt jag och Arwen med en massa äventyr framför oss.

Ikväll körde jag och Anna ett träningspass samtidigt som vi såg en asdålig skräckis. Träningspasset gick bra och jag tycker om att kombinera träning hemma med träning på gym. Jag får ut saker från två olika typer av träning så att det blir lite mer diversifierat. Jag gör mycket armhävningar och på olika sätt för att komma åt så många muskelgrupper som möjligt. Sedan blir det klassiska situps, chin ups på chin up-baren, triceps-övningar med stol, biceps-övningar med hantel samt axlarnas ovansida och yttersida med hantel.

2015/01/img_0141.jpg

2015/01/img_0134.jpg

Jag gör mer övningar hemma men de nämnda är de jag gör som mest. Hemmet är en bra träningsplats och du behöver inte mycket för att kunna träna hela kroppen. Om du inte kommer på övningar så googla, men jag ska lägga ut mer bilder på övningar från hemmet även.

Work hard!

Kommentera

