Vi föräldrar

Första dagen som föräldraledig började superbra. Jag vaknade upp intill en glad, karatesparkande bäbis som pratade högt och glatt. ”Dada….dadadadada…daddaaa!” var min väckarklocka idag. Den enda väckarklockan jag vill vakna till. Morgonen är en helt underbar tid med Arwen. Det är all tid med hon men hon gör morgonen så lätt trots att man är astrött.

Vi gick sedan upp för att äta frulle och jag hade då fått mail från en redaktör på tidningen Vi föräldrar. Hon har läst min blogg och frågade om jag ville medverka på en liten enkät som förälder och jag sa gladeligen ja. I mars kommer nummer tre ut och då är jag och Arwen med på ett hörn. Det ska bli skitroligt att se. Jag skickade denna bild bland annat till redaktören. Hoppas de tar den eftersom att Arwen ler så himla fint.

2015/01/img_0185.jpg

Jag gjorde veganpannkakor till lunch idag efter ett recept från Vegoteket och de blir så förbannat goda om man steker dem i kokosolja. Kokossmaken gör dem extra goda.

2015/01/img_0158.jpg

Imorgon ska vi förbi mitt jobb och se hur de har det på nya platsen i hamnen. Det blev jättefint och det känns så lyxigt att få komma till ett helt nytt ställe i April. Tänkte att Arwen ska få åka karusell på en ny kontorsstol då hon älskar att snurra på såna. Tills dess, god natt!

Kommentera

