Det var den lördagen

Denna dag har präglats av alla sidor. Glädje, sorg, skratt, tårar, skämt, allvar… Jag, Arwen och farmor var till Birsta för att spendera lite tid på shopping och fika. Efter lite shopping åt Arwen så åt vi det lyxigt på IKEA för att sedan bege oss hemåt. Jag skrattar åt allt och alla, och det tas både på bra sätt hos andra men även på dåliga sätt. Jag menar aldrig något illa när jag skrattar åt minsta lilla sak och ja, jag är skadeglad. Jag fick min mammas humor kan man säga. Hon är exakt likadan. Släpp en fis och jag ligger redan på golvet, rullandes med ett skratt som påminner om en nyupptäckt, exotisk apa.

Det roliga blev sedan till allvar. Jag lagade mat när Arwen kom från ingenstans och vidrörde ugnsluckan när jag skulle lägga i en form. Eftermiddagen blev en blandad fest därefter. Arwen var först jätteledsen men stundtals busig och glad emellanåt. Hennes högra handflata var röd men som tur var blev det bara ytligt. Men det var inte bara och bara. Den där rädslan man får som förälder när det gäller ens barn är obeskrivlig. Ingen jäkla skräckfilm får mig att må sämre än när Arwen har gjort sig illa. Hon är mer än min skatt, mer än mitt universum och mer än allt annat jag har åstadkommit. Därför är hon mitt allt och ska därför vårdas på allra bästa vis. Jag vill bokstavligen hålla din lilla hand i alla dagar vi ska tillbringa tillsammans. Jag vill aldrig släppa taget om din lilla, lilla hand.

2015/01/img_0261.jpg

Kommentera

