Mack…Jah!

Tick tock…vet inte var jag ska börja. Jag går rakt på sak. Arwen har bestämt sig för att säga ”mack..Jah” hela tiden och det är bara så jäkla sött att höra ”ordet” komma från hennes små läppar. Hon säger macka och det är inte så konstigt. Hon har blivit en mack-lover som mamma och pappa. Hon vill inte ha macka all the time, utan hon har själv fastnat för det ordet bara.

Det blev full fart framåt idag när jag valde att storhandla, tvätta och laga mat samtidigt som man skulle göra dagen rolig tillsammans med Arwen. Det gick, men det tog på krafterna. Ica Maxi har det bästa utbudet i Sundsvall vad gäller ekologiskt och vegetarisk/vegansk mat. Jag tycker om att handla där och Arwen älskar att åka i kundvagnarna. Hon surrar med alla och helst med barn som befinner sig i närheten. Väl hemma blev det pulkåkning och tvättande innan jag gjorde en linsfärssås tills att Anna kom hem. Arwen har alltid älskat vår mat som vi har gjort och det är så förbannat skönt så här i efterhand. Hon är så jäkla matglad vår lilla mackjah-lover.

IMG_0296

En annan sak Arwen gillar är pannkakor, så jag gjorde en smet idag vilket går snabbt och enkelt. Testa gärna detta recept!

Smält 50 g smör och blanda 4 dl vetemjöl, 6 dl soja/havremjölk, 1 tsk bakpulver, 0,5 tsk salt. Vispa sedan ned smöret med övriga ingredienser och låt den stå i tio minuter innan du steker pannkakorna. Och det viktigaste, stek de i kokosolja! Smaken blir delicious. Servera med valfritt tillbehör!

Avslutar med en sexig selfie. God natt!

IMG_0301

Kommentera

