Vegomagasinet

Då och då deltar jag i tävlingar, men det sker inte så ofta. Trots att det inte är en daglig jakt efter priser så lyckas jag vinna då och då. Jag har till exempelvis vunnit ett presentkort på körkortsutbildning (dataspel) 24 stycken t-shirts från Oatly (mobilspel), hudvårdskit från Urtekram (motivering) och nu senast lite blandade saker som knivar, mat, vego-böcker, tidningar och tygkasse från Vegomagasinet (också genom motivering). Kan ha glömt något, men det är mycket för min del som inte spelar på allt som finns. Det ska vara bra saker som jag föredrar. Väntar nu ivrigt på min senaste vinst som är på väg med posten.

Annars har dagen varit awesome. Anna jobbade lite och jag har busat mest med Arwen här hemma. Till middag gjorde jag en indisk dal som Anna lärde mig för ett tag sedan. Det är asgott och så jävla nyttigt. Skriver receptet nedanför och jag rekommenderar den varmt till alla som vill ha något värmande och kryddstarkt under vintertid.

IMG_0396

Bryn en hackad gul lök med pressade vitlöksklyftor (2-3 st) och tillsätt sedan en burk kokosmjölk, en burk krossade tomater, hackade morötter (2 st), en hackad paprika, röda linser, hackad zucchini, grönsaksbuljong, curry, koriander, gurkmeja, salt, peppar och grönsakerna kan du välja som du själv känner eller har i skafferiet. Servera med ris eller potatis och glöm inte bärsen till maten. En bärs måste du bara ha till bords med denna maträtt. Jag rekommenderar Baron Trenck, en tjeckisk öl som är en mix av ljus och mörk öl. Men har du bara en Åbro som funkar det asbra också.

Kommentera

