Alla typer av hjärtans dag

Det har varit en fantastisk dag med blandade känslor. Jag är kluven vad gäller denna kommersiella dag. Visst, det är fint med en dag då man firar kärleken, men det är ändå fel. Det lämnar ute brustna hjärtan, men det är även som sagt en påhittad dag som mest blir kommersiell och pengakåt i de flesta företags ögon. Jag är lyckligt lottad som älskar, som har en familj att älska och som förhoppningsvis älskar mig (tror att de gör det). Men som många tänker på denna dag så ska vi visa kärlek varje dag. Det är bara så. Men tyvärr är människan även hemsk. Många väljer att visa annat än kärlek och det är bara helt jävla fel. Därför finns så mycket skit som händer runt om i världen. För att många väljer, de väljer att visa motsatsen till kärlek och det är oftast på grund av just pengar, men även på grund av oenighet eller bara ren psykopati. Jag äskar i alla fall min familj och jag väljer att visa det för det är det enda sunda, det enda rätta.

IMG_0031

Tillbaka till hur dagen var. Fantastisk. Jag tog med mig Arwen till stan och där fikade vi på det mysiga kaféet Stenstans bageri. Farmor var även med och vi gottade oss med kakor och en god dinkelmacka. Farmor skulle sedan till Birsta så vi skjutsade dit henne som tack för att hon köpte en fin present till Arwen. Ett leksakspiano med massa roliga ljud. Så nu blir det att leka E-type på dagarna med lillskiten. Anna jobbade lite idag och sedan bar hon och vännerna hennes ut på stan för gott käk, bio och utgång. Det är bara en vanlig dag och vi behöver inte vara tillsammans på denna dag eftersom att vi visar gärna kärlek oftare än en gång om året. Jag köper hellre blommor till Anna bara av en slump då och då. Men jag visar kärlek även på andra sätt även så klart.

IMG_0542

Arwen sover gott och jag såg klart en film precis, The fault in our stats. Den var väldigt bra. En romantisk drama för mig själv. Det är inte ofta det sker, men den rörde om mig och den fick mig att förstå saker bättre. Lite klyschig var den, men den hade ett jättebra budskap. Nu måste jag återgå till min manlighet och se en actionrulle. John Wick. God natt och kärleken vinner i slutänden!

Kommentera

