Halvtid

Redan har halva min föräldraledighet passerat. Senaste veckan har varit fartfylld, som alla andra veckor. Anna har jobbat mest meda Arwen och jag har gjort diverse saker som att tillbringa en solig dag i Sidsjön med kusinerna, fikat och busat här hemma när Lia med familj (Annas kusins familj) kom på besök, shoppat i Birsta, bland annat ett par jättefina rosa stövlar åt Arwen samt en hel del bus här i Granlo. Har säkert glömt något som vanligt, but me so old dammit! 







Älskar att vara hemma med lillen och jag kan stolt säga att jag numera älskar att laga mat. Det är ändå bland det viktigaste vi har i livet, maten. Om du vill må bra och se bra ut alltså. Jag står mer än gärna i köket och gör god mat med hjälp av bra råvaror. Färdigköpt och dåliga råvaror spyr jag lite på. När det krisar så kan något färdigköpt komma till hands men det blir inte ofta. Man får ta sig tid när det finns att göra mat. Det kan vara en god gryta som görs på kvällen men som äts dagen efter. Älskar grytor som har massa smak. Jag gjorde en god matpaj igår som Arwen och Anna tyckte om. 



Idag ska vi fira Elle som fyller 31, men först blir det lunch på café Basilica med Arwen och Anna. De har så god mat tillsammans med god salladsbuffé. 

Kommer nog att avsluta dagen med träning i någon form. Igår så passade jag på att springa 4 km på 20 minuter. Det kändes som en bra tid eftersom det råder halka ute på kvällarna när det fryser på. 

Kommentera

