Jon Henrik Fjällgren

En summering från min sida vad gäller Mellot i år. Måns Z och Jon Henrik Fjällgren var bäst. Varför? Deras låtar har mest betydelse i en alltmer trångsynt värld vi lever i. Helst vill jag se Jon Henrik vinna. Han visar oss att det finns inga förbannade gränser i världen utan det är ett påhitt. Det finns inga olikheter i oss människor. Han kom hit som liten från en annan del av världen och det ser folk rött på? För att påhittet om att vi har gränser för vad som är vårt och vad som är ditt säger så? Vi har bara tur som bor i en trygg del av världen. Människor som inte är tacksamma för det och som vill stänga ute andra mindre tursamma människor som kommer från mindre bra platser äcklar mig. Jag vill kunna bo vart jag vill i världen och likaså ska andra kunna bo i denna del av världen SOM INGEN ÄGER för den delen. Detta är mark som alla har rätt att vistas på. Det var så i början och det ska vara så idag. Detta gränsdragande är bidragande till hur krig startas och till den hemska värld vi lever idag. Ja, pengar är lika mycket bov till dramat. Jon Henrik borde få visa omvärlden i den största tävlingen som finns att vi är alla lika, att vi är alla en del av jorden. 



Kommentera

