Obotligt kär och sjuk?

Mycket har hänt under den sista tiden. När det kommer till mig själv så skadade jag min ena axel under träning och det har lett mig till att vila från större ansträngning, men lättare sagt än gjort när man behöver bära på en bäbis då och då. Jag tror inte på helt vilande utan axeln behöver tränas upp med lättare träning. Skulle någon läkare säga åt mig att jag lider av en obotlig åkomma så skulle jag skratta tror jag. Jag tror lika mycket på obotliga sjukdomar som jag tror på gudar. Jag vill tro att med rätt kost kan du bota allt. Psyket är den stora boven när det gäller sjukdomar och viljan att bli frisk. Överlista psyket och då är man på rätt väg. Jag skulle aldrig ge upp på mig själv OM något skulle klamra sig fast på eller i mig. No frikkin way! 

Tur att man har Arwen och Anna. Där finns det något obotligt. Kärlek som aldrig tar slut. Jag är obotligt kär i dom. Jag sitter på egen hand och kollar på en skräckis, men jag tänker på de två finaste i mitt liv och ler. Anna har fått jobba mycket på det senaste så jag och Arwen har bland annat varit på öppen kyrkis och lekt med andra barn vilket var roligt och annorlunda. Annorlunda är bra. Man ska göra saker man inte är van vid för att utvecklas. Nu längtar jag till Maj och till Kos. Arwen ska få en underbar tid på fina stränder och lekande med Bamse. 

Nu är det många som fyller år på kort tid så det innebär mycket bus för min busiga dotter som älskar att just busa. Anna fick en tidig present, en Kånken-ryggsäck som har önskat länge. Nästa helg fyller Arwens kusin Pauline 4 år. Det blir jätteroligt nu när Arwen kutar omkring och leker med andra barn. Det är denna tid man har sett fram emot när Arwen kan leka med allt och alla. Ska se klart skräckisen nu. Den börjar bli riktigt kuslig och det vill jag inte missa. Sov gott! Det kommer inte jag att göra. 

   

 

Kommentera

