Kalla mig gammelgubben

Hottie, hottie, hottie! Vi var på Kubenbadet igår för första gången och vilken upplevelse det skulle bli. Jag har då aldrig sett så mycket folk runt en sådan liten pool. Men Arwen roades av babypoolen och alla barn som var i den. Det var lite för hett för min smak, och då tänker vissa att man inte ska klaga. Men jag klagar inte utan jag gillar värme. Denna värme som sträcker sig över 30 plusgrader är inte bara värme utan även lidande för barn och djur (och mig). Jag tycker att det är småjobbigt att vara ute i solen när det är så pass varmt. Jag vill i sådana fall kunna gå ut i kallsipper men det får jag inte enligt någon viss lag. Förbannade lagar. Jag gick till Hemköp igår med Arwen i vagnen och jag fick jaga skuggor bara för att det var så hett. I-landsproblem eller jag-är-för-vit-problem? Jag behöver inte bli morotsbrun och jag vill inte det. Men det är oundvikligt dessa dagar. I’m gonna get burned…deal with it!

Too white

Kommentera

