Vad får regn dig att tänka på?

Jo, för min del tänker jag på höst och mys men även på skräck av ett speciellt slag. Skräck som i skräckfilmer och serier. Med hösten kommer skräcktider och jag tittade på vad som kommer snart i film- och serieväg. Bland annat kommer spinoffen till The Walking dead, Crimson Peak, Sinister 2 och Paranormal activity – The ghost dimension. Jag ser fram emot dessa fyra nya serier och filmer mest. Sedan fortsätter även de tidigare favoritserierna nu i höst. Nu ska jag inte tänka så mycket mer på det utan det är dags att fokusera på nuet. Arwen käkar vattenmelon och jag ska nog sno en bit av henne när hon tittar bort.

fear the walking dead

Sommaren har inte passerat direkt och den har inte heller direkt varit här så värst mycket, men jag ger inte upp hoppet om några bra veckor med värme och sol. Tur att Arwen älskar att leka utomhus i alla väder. Pappa får ta på sig sin regnrock…ne, just det. Jag har ingen. Äh, jag tar på mig en vanlig jacka och står ut med lite regn. Det är bara lite kallt vatten och ingenting annat. Just ja, vi har en husky som avskyr vatten (hur det kan vara är ett mysterium) och den badkrukan får hålla sig inomhus så bäst hon vill. Idag blir det lekande med kusiner och jag ska nog ta mig och baka en vegansk banankaka strax. Det gillar nog barnen (och jag…MmmMmmmMM!!).

Kommentera

