Hassan Mouline, en förebild

Den som läser nyheterna från lokala tidningar kan inte ha missat namnet Hassan Mouline. Det är en kille som har kämpat nästan hela sitt unga liv med sin tidigare övervikt och nu tävlade han i Tammerpokalen 2015, en bodybuilding-tävling som gick av stapeln i helgen. Jag bodde i huset intill honom när vi var små och jag minns han så väl. Jag ska vara ärlig och säga att jag trodde inte att man kunde klara en sådan resa som han har gjort. Han har inte fuskat heller som att genomgå någon skönhetsoperation utan han har tränat och ätit bra mat för att komma dit han är idag. Det är en sann förebild och hjälte det och alla kan göra detta. Men tyvärr är många lata och själviska. Ja, jag anser att det är det om man inte kämpar sig ur gropen man själv har suttit sig i. En del människor har handikapp som förhindrar en från att göra merparten av detta, men de flesta skulle kunna klara av detta på egen hand och det är bäst om man gör det helt själv utan ingrepp eller preparat. Man växer som mest då och kroppen mår bäst utav det. Nu vet jag inte hur Hassan hamnade positionsmässigt i Tammerpokalen men för mig och många andra är han en vinnare oavsett. Han har visat att det omöjliga är bara en ursäkt och vem som helst kan klara av det.

Hassan mouline

Jag älskar själv att träna och äta rätt, men det är en resa som aldrig tar slut. Och jag älskar det. Jag växer hela tiden och lär mig så mycket på vägen som är full av hinder. Det ska inte vara enkelt, och det är något jag älskar när det kommer till kost och träning. Jag begår misstag i träningen och även med vad jag stoppar i mig, men jag lär mig av det och blir bättre. Det är dessa misstag som sporrar mig bland annat till att växa. Mitt personliga mål är att aldrig sluta träna och äta rätt för att ha en optimal hälsa. När min dotter växer upp så önskar jag att hon har mig som förebild vad gäller träning och kost, men även för massa annat så klart. Jag vill leva länge för att finnas där för min dotter och för att kunna leva ett så aktivt liv jag kan tillsammans med min familj. Jäklar, nu blev jag sporrad och ska träna när lillfisen sover lunch. Men först ska vi ut och leka i det gröna.

quote muhammed ali

Kommentera

