Miljösmarta hus

Det är mycket tänkande och beslutande om att köpa miljösmarta saker bland i dagens samhälle. Det sker dagligen i vår familj. Finns det eko-alternativ att välja så tar vi det. Om det kostar några kronor mer så är det ändå en investering i vår framtid, både hälsomässigt för mig och resten av världen. Det är ett självklart val för mig när det avser miljösmarta varor.

I framtiden vill jag och Anna bo i ett hus åter igen. Det är för Arwens skull, men även för vår egen skull så klart. Vi tror att det är det bästa för oss som familj. Jag vill ha friheten igen att bara gå ut på en egen gård och ha massa träd och vackra blomsterbuskar som omsluter tomten. Även om jag ”‘äger” min lägenhet så är det inte riktigt så. Det är inte samma sak som att bo i ett hus. Nej, det är långt ifrån. Jag hittade en kille som designar miljösmarta hus och det är så rätt i tiden. Robin Berkhuizen heter han och han samarbetar med Emrahus som tillverkar hus. Vi kommer definitivt att titta på dessa hus först och främst.

miljösmart hus

De är både energisnålare än nuvarande hus som finns att köpa och känslan av att få flytta in i ett färdigt och nytt hus tror jag är oslagbar. Många tror att det kostar skjortan, vilket är en fördom som även jag hade innan jag tittade mig omkring på nybyggen. De kostar inte så mycket man som tidigare har trott och de är billigare i längden. Månadskostnaderna blir betydligt lägre med dessa energisnåla hus. Jag drömmer mig fram i tiden när jag står på tomten intill vårt vackra hus. Jag längtar.

Kommentera

