Sommarplågor 2015

bob marley qoute

Musik är inte bara flykten från verkligheten, utan den ger oss så mycket mer. Den säger med ord det vi oftast inte kan säga själva.

Jag har listat mina sommarplågor för i år, de låtar jag inte vill vara utan just nu. Jag vet inte om det är åldern, men jag har börjat digga svenska låtar mer och mer. Tidigare var jag anti låtar som är skrivna på svenska. Det lät bara inte bra i mina öron. Här är min lista över årets sommarplågor:

  • Darin – Ta mig tillbaka
  • Danny Saucedo – Brinner i bröstet
  • Norlie & KKV – Ingen annan rör mig som du (fjortisvarning)
  • Ellie Goulding – Love me like you do
  • Hozier – Take me to church
  • Mark Ronson feat. Bruno Mars – Uptown funk
  • Tove Lo – Talking body
  • Sia – Elastic heart
  • Hurts – Some kind of heaven
  • Martin Garrix – Don’t look down

Darin’s ”Ta mig tillbaka” är årets sommarlåt enligt mig själv. Älskar soundet och texten, men videon är fantastisk även den. Den får mig att tänka på min barndom och minnen väcks till liv. Jag har aldrig gillat Darins musik tidigare, men han är väldigt bra på att göra svenska låtar. Jag ser fram emot att lyssna på hans nya skiva.

Kommentera

