You can call me Gasman and this is my Gasmobil

Semestern rullar på och det gör vi med den. Vi rullar i vår gasbil fram och det känns bra när man åker mer än vanligt under semestertider. Koskit som bränsle är guld värt. Jag får ingen ångest över att det släpps ut avgaser från koskit, men det hade jag fått om jag körde på bensin idag. Vi åkte upp på kolonilotten idag och lekte en stund innan vi åkte till en lekpark och lekte vidare. Visst, däcken slits med allt rullande och det är sommardäck och fälgar som är på inköpslistan härnäst. Precis som kläder så vill man se bra ut i det man har på sig och bilen blir lite som en ”accessoar”, så sommardäcken vill jag ska se snygga ut. Men det viktigaste är att de är bra. Jag hittade massa passande däck och fälgar på tyred.se, men dessa kommer det att bli om jag får välja: Goodyears ”Efficientgrip Perform”.

goodyear-efficientgrip-perform

Anna litar förhoppningsvis på mina val när det kommer till bilar. Jag valde att inhandla Gasmobilen när Arwen föddes och då vi insåg att vår Clio var alltför liten. Den har varit jättebra på alla vis och jag hoppas att Gasmobilar fortsätter produceras. Bensinbilar borde vara ett minne blott snart. Elbilar och Gasmobilar borde alla tillverkare satsa på. En annan positiv sak med Gasmobilar är att det blir billgare med soppan om du jämför med bensindrivna bilar. Jag tankar en full tank med biogas var 10:e dag cirka och det kostar ca 300 kronor per full tank. Då använder jag ändå bilen varje dag. Nu är det tid att rulla vidare. Tjenixen!

Kommentera

