Vegomagasinet

Förr var jag inte så mycket för att laga mat, men när min föräldralediga tid kom i början på året så blommade jag efter en funnen kärlek av vegomat. Vi hade börjat prenumerera på Vegomagasinet och den är helt fantastisk med massa recept. Tidningen kommer ut en gång i kvartalet och jag vill aldrig vara utan den. Jag har aldrig känt så för någon annan tidning. Inte ens Ding ding värld. Minns ni den med alla bluff-artiklar. Haha, o herre muu! Back to vego, the food to eat. De flesta som inte äter vego har den förutfattade meningen att vego är lika med sallad och inget annat. Men världens grönsaksland är inte bara grön sallad. Jag äter mer varierad mat idag än tidigare som asätare. Alla borde testa att äta vego minst en gång i veckan. Som Danny Saucedo sa när Vegomagasinet frågade honom om varför han är vegetarian, ”För allt. Miljön, djuren, hälsan”. Precis så känner jag med för vegetarisk mat. Jag skulle aldrig röra ett dött djur igen. Om det inte är för att begrava någon stackare. Danny kommer att vara en bra förespråkare när det kommer till vegetarisk mat. Han behövs verkligen för det. Människor väljer att svälja uppköpta studier och artiklar om att kött och mejeriprodukter är bättre för hälsan, men fler och fler ser mer klarsynt med tiden. Jag, Anna och Arwen åt vegetariska qesedillas hemma hos André, Mikaela och Lia iförrgår och det var så himla gott. Det är roligt att kunna äta vegetariskt bland nära och kära. Det sprids verkligen. Vego is here to stay.

image

Kommentera

