Bäst på att glömma eller tappa saker

Hej hopp! Tror du att du är bra på att tappa eller glömma saker? Jag är bättre på det. Jag är så stolt över denna kunskap och det har varit kämpigt att lära sig just detta. Det går inte att lära sig så fort utan det tar några år innan du bara glömmer saker och tappar bort dom i värsta fall. Mycket hänger ihop med min stress, och jag kan inte skylla på något annat än mig själv. Vanliga saker jag glömmer är saker som inköpslistan, bilnyckeln, plånboken eller glasögon. Det första jag måste lära mig (en ny kunskap, ja tack!) är att varva ner och fokusera på nuet. Det andra är att jag måste träna på minnet genom att göra minnesövningar. Sedan kan man ändå försäkra sig om att saker som tappas bort har en nyckelbricka eller någon typ av information som säger att det är mina ting som råkade hamna här och där utan min vetskap. Det ska jag införskaffa mig så att nycklar och annat har mina uppgifter på sig. En nyckelhållare skulle även sitta fina på byxorna. Då kan jag ju bara inte tappa bort eller glömma dom?!

lost my keys

Är det någon som vill utmana mig på att glömma saker? Bring it on! Jag ger gärna upp titeln för att kunna ta mig an mästarbältet i komma ihåg saker. Nu ska jag…vad skulle jag göra? Just det. Se vad jag kan göra för middag idag. Hmpf..hade något förslag som jag inte minns nu. Ska gräva i frysen och se om minnet kommer tillbaka.

Kommentera

