Get in shape!

Träna, ät rätt, vila, en påse chips? Ja, så kan det se ut för mig. Men samtidigt behöver jag lite ”belöning” i slutet på veckan. Men jag belönar mig felaktigt när jag har tränat dåligt även. Måste bättra mig. Lättare sagt än gjort säger många, och det är många dumma uttryck som inte stämmer. Gör det bara! Låt inte din ursäkt som trötthet eller smärta stoppa dig. Det blir bara värre om du förlorar mot ursäkter. Det gäller mig med. Jag ska lägga upp en kostplan och en träningsplan. Det underlättar och pushar mig åt rätt riktning. Har jag inget som styr så faller jag lättare för frästelser och ursäkter. Det är jag det, men jag tror att de allra flesta skulle behöva ha en plan för att äta och träna rätt.

get-in-shape

Idag ska jag ta och träna på gymmet. När jag tränar där så blir det hela kroppen som tränas. Att träna delar av kroppen varje gång är inte min grej. Jag springer och jag gymmar med hela kroppen. Det känns optimalt för mig och då glömmer jag inte bort någon kroppsdel under träningen. Kvällsträning känns bättre än morgonpass. Jag har mer energi då efter att ha ätit bra under dagen samtidigt som det är lite folk på gymmet. It’s a win, win for me.

Kommentera

