Fotbollsspel

Zlatan och hans Paris kommer till Malmö i November. Jag vill se matchen live i Malmö och vi är några grabbar som eventuellt ska se den eller någon av de andra Champions League-matcherna. Men den matchen skulle vara häftig att se. Tänk Zlatans mottagande! Jag ryser bara av tanken. Alla sånger som aldrig tar slut, ekot från alla supportrar. Jag måste dit. Fast jag tar nog på mig en GIF-tröja. Trodde du ja! Jag hejar på Malmö i den kampen, mest för att de är underdogs (milt sagt).

Efter all hysteri så blev jag sugen på att spela fotboll, men med hösten som kryper på en så skulle det vara roligt med ett klassiskt fotbollsspel som man lirade på när man gick på fritidsgårdar i ens yngre dagar. Ett sådant skulle man ha hemma på kontoret. Det blir perfekt när man bjuder hem vänner, för vem har något sådant spel hemma nuförtiden? En kall öl till när man sitter på ”läktaren” (läs kontorsstolen) och de andra spelar en match mot varandra. Det är kvalité.

fotbollsspel-foosball-buffalo-striker-l

Sängen ropar på mig men jag ska drömma vidare om Champions League och fotbollsspelet. Drömmen ska bli verklighet, och det med basta. Oh cheesus, nu drömde jag om att få ta en serie med Zlatan. Det ska också ske.

Kommentera

