Vad skulle jag göra?

Det är rättans tider att drömma om lite pengar. Vår gamla bil krånglar och ligger just nu på dödsbädden. Verkstaden har den på sitt bord och jag tror inte att jag vill bekosta den mer än nödvändigt för att sälja den senare. Om man hade en miljon kronor. Om. Då hade jag skrotat vår gamla bil och köpt ett vackert hus åt oss. Sedan hade jag, Anna och Arwen åkt till en vacker ö och bara varit. Jag vill se min familj lycklig och det blir vi inte av att ödsla pengar på saker, men upplevelser är vad som förgyller livet på bästa sätt. Jag vill visa Arwen mer än bara Sverige. Jag vill att hon ska få se allt med sina egna ögon. Platser vi bara ser på overkligt vackra vykort eller bakgrundsbilder. Pengar som blir över sparas till Arwens och vår framtid. Vår lilla buse skulle få en bra start i vuxenlivet om man hjälper till med ett startbidrag. Det känns givet och inte alls som ett sätt att skämma bort det man älskar allra mest. Det hade jag gjort om jag bara hade en miljon.

image

Kommentera

