Hi hi-tech!

Dagens teknologi är inte så långlivad som många vet. Vi sitter och jämför dagens mobiltelefoner med Nokia 3210 som höll för allt. Kanske för att det var en sten som hade några knappar och inget mer. Ju mer invecklad teknologi desto mer känslig är den. Batterierna är även mycket bättre idag än förr, men teknologin kräver så mycket mer energi så det märks ingen skillnad i batteriernas uthållighet. Min Sony Xperia Z3 har det starkaste batteriet bland mobiltelefoner men jag laddar ändå telefonen dagligen. Jag har appar som tyvärr kräver en hel del batteri. Tur att det finns bra sidor som säljer reservdelar ifall det skulle behövas ersättas något för mobil, dator eller surfplatta.

hitech

Jag kommer aldrig att ha min mobiltelefon utan ett skal på igen. Just nu kör jag med ett skal som fungerar som en plånbok. Det både skyddar och underlättar så att man slipper bära på en plånbok utöver mobiltelefonen. Det finns väldigt många snygga plånboksliknande skal för mobiler som rymmer några kort. Som kille behöver jag endast ha med mig betalkortet. Ska man ha med sig alla bonuskort så behövs en ica-kasse för det. Bonuskort borde inte finnas i fysisk form ändå. Personnumret ska väl räcka. Det är tammetusan fånigt och onödigt tramsigt med kort. Det blir en hel kortlek med alla medlemskort, så varför inte spela finns i sjön med dom. Nu spårar jag ur nattmössan min igen.

Kommentera

